Je čas vyrazit za sportem na čerstvý vzduch. Aktuální dění se negativně projevuje na psychice jednotlivců

Teplé dny lákají stále více lidí do parků a na cyklostezky. V této době je více než kdy jindy důležité pečovat o svoje zdraví, imunitu a psychickou pohodu. Po celém dni doma nebo v kanceláři, po cestách s rouškou touží po čerstvém vzduchu každý. Při pohybu v přírodě dochází k příznivým změnám v psychice. Snižuje se úzkost a depresivní ladění a zlepšuje se celkový pocit zdraví. Hitem posledních let je street fitness.

Cvičení v parcích a na cyklostezkách je, především ve větších městech, oblíbenou odpolední a podvečerní aktivitou. Příjemnějších teplot a slunných dní si lidé mohou užít i v Nových Chabrech.

Chcete se vydat pryč z ruchu pražských ulic a užít si parádní cyklistickou vyjížďku nedaleko centra Prahy? Vydejte se na kole do Nových Chaber, kam se snadno dostanete po cyklostezkách z blízkých přírodních parků – Ďáblického nebo Čimického háje. Také lze použít MHD, zastávka se nachází v sousedství rezidenčního komplexu Nové Chabry. Z centra Prahy jste v Nových Chabrech za 15 minut.

Těší nás, že na cyklostezce vídáme stále více lidí. Kromě maminek s kočárky, dětí na odrážedlech a malých i velkých cyklistů potkáte i nadšené sportovce posilující na strojích,“ popsal Tal Grozner, ředitel společnosti Star Group, která stojí za rostoucí čtvrtí Nové Chabry v Praze 8.

Velkou atrakcí pro malé i velké jsou právě zmíněné cvičební stroje rozmístěné na travnaté ploše všude kolem cyklostezky. Lidé je mohou využít k nejrůznějším cvikům a zapojit svaly celého těla. Ke každému fitness stroji je k dispozici schematické vysvětlení. Ve večerních hodinách je celá trasa osvětlena.

V dnešní době už nikdo nepochybuje o tom, že psychika ovlivňuje veškeré dění člověka.

Podílí se na tom, jakou činnost si kdo zvolí. Sedět u televize a sledovat fotbal, nebo si jít fotbal zahrát s kamarády? Klíčové je, zda se pro činnost rozhodne jedinec samostatně, ze své vůle, nebo pod tlakem okolí – chci si zahrát, baví mne to, nebo zase musím? Podstatné je také to, s jakým úsilím se bude činnost provádět. Samozřejmě je velmi důležité, jak se aktivita prožije – radostně, naštvaně či smutně? To vše bude mít důsledky pro výsledný efekt. Nedostatek pohybu může negativně ovlivnit fungování celého těla a tím celkové fyzické i psychické zdraví. Kvůli sedavému zaměstnání má většina lidí pohybu velmi málo.

Nyní ještě ochota hýbat se klesá s nutností nosit roušky. Každý člověk by měl denně ujít minimálně 10 tisíc kroků. Chůze nebo pomalý běh je zároveň tou nejpřirozenější formou pohybu. Svaly v těle jsou rovnoměrně zatížené a k posílení využívají jen váhu těla.

Nedochází tedy k nadměrnému opotřebení pohybového aparátu. Díky odporu větru jsou navíc cviky prováděné venku náročnější, tělo tak spálí více kalorií. Pohyb na čerstvém vzduchu pomáhá proti stresu a slunce po zimě dodá tělu potřebný vitamín D.

Také rodinám s dětmi Nové Chabry nabízejí řadu variant, jak trávit volný čas. Například piknikové koutky s grilem, stoly a lavicemi či spoustu zatravněného prostoru vhodného pro další venkovní aktivity. „Doufáme, že si zde každý najde způsob, jak strávit příjemné odpoledne či volný den,“ shrnul Tal Grozner, ředitel společnosti Star Group.

Jolana Holáňová

Next Post

Čtyři způsoby, jak cvičit doma a zůstat ve formě

Út Kvě 26 , 2020
Chcete si udržet kondici, ale nevyhovuje vám skupinové cvičení nebo fitko? Vyzkoušejte efektivní cvičení v pohodlí domova. Vybrali jsme několik tipů pro čtyři úrovně pokročilosti, která vás budou bavit a současně podpoří správnou funkci kardiovaskulárního systému. Pro začátečníky: vědomé dýchání, rychlá chůze a jogging Dovednosti a vybavení potřebné pro svižnou […]